čtvrtek 8. června 2017

farmářské trhy Přerov

Ani jsem o nich nevěděla,až jsem šla na poštu s tržbou,tak vidím plné náměstí stánků a lidí..Přerovské farmářské trhy.Žádné čínské šmejdy,ale opravdu se tu nabízí to,co umí vytvořit,popř.vypěstovat šikovné české(moravské) ručičky.Od keramiky,přes regionální potraviny,šité věci,svíčky,košíky,dřevěné výrobky,šperky...až po výpěstky-kytičky,zeleninu,přísadu..I živá zvířátka tu byla na prodej. Samozřejmě,že jsem neodešla s prázdnou.Tady ráda nakupuju-vždycky se stavím u stánku organizace "Most k životu"-to je přerovská organizace,kde pracují v terapeutických dílnách človíčci,kteří jsou nějak postižení.Tak jsem koupila pro jednu kamarádku sovičku,pro druhou tužkovník(obě mají narozeniny) a sobě modrý zvoneček.A dostala jsem dárek-keramický závěs-domečky.Ten se mi opravdu hodí,protože střechy od domečků i mašličky jsou červené.Budou zdobit kuchyň. U jednoho z dalšího stánku jsem si koupila modrý obal na kytičku,je to od sdružení "Pomněnka" ze Šumperka-taky sdružují postižené lidičky..A dovedou udělat takovou krásu!!! Utratila jsem opravdu malinko peněz,ale moje radost je dvojitá-za prvé mám radost z nakoupených věciček,za druhé moje malé peníze snad poslouží k dobré věci.Takovým lidičkám já strašně moc fandím a obdivuju je!! A moje největší radost?mám kontakt na paní z Mostů,kdy se s ní o prázdninách spojím-půjdem se tam podívat s Adélkou,která momemtálně dělá závěrečné zkoušky a je částečně invalidní,od září by třeba u nich našla uplatnění..Tak jí držím pěsti,ať ji to vyjde...

1 komentář:

  1. Tak to áno, to by som si "zgustla"! Poctivá práca! A s timi chránenými dielničkami pre rôzne postihnutých ľudkov, to mám aj ja rada. Niekedy sa čudujem, ako dokážu krásne tvoriť, vraj postihnutí, to niekto ani zdravý nedokáže :-(

    OdpovědětVymazat