úterý 28. července 2015

Moje milované Beskydy..

Jedno z míst,které miluju..Lesy,louky,kopce i kopečky,klikaté potůčky a řeky plné kamenů,ale hlavně staré dřevěnice a ovečky na pastvinách.
Minulý pátek mi Adélka s Peťou splnili jedno z mých přání..Už dlouho jsem se zase chtěla podívat na Valašsko-do Velkých Karlovic a okolí..Měla jsem volno,tak jsme si na to vyhradili skoro celý den.
Naše první zastávka byla ve Vsetíně u bankomatu a pak už hurá do Karlovic..Tady je tak nádherná příroda!!a ty dřevěné domečky,muzeum,okolo na loukách pasoucí se ovečky,kozy i semtam krávy..Naposledy jsem tu byla asi před 15 lety.A zdá se mi,že je to tady pořád stejný,že tu vůbec neutíká čas tak rychle jak u nás doma.Navštívili jsme Muzeum,kde je expozice života lidí na Valašsku v dřívějších dobách,taky expozice starého skla-dřív v Karlovicích bývaly 2 sklárny.A taky výstava krásných obrazů Ludvíka Schneiderky.
V informačním centru jsme si koupili krásné pohledy a turistické známky.A taky zvoneček(jak jinak) a krásné rukodělné výrobky,které jsou vyrobeny tady v regionu.Ty jsem už schovala na letošní Vánoce a už přesně vím,komu je Ježíšek přinese(proto fotky zatím neukážu).Měli jsme tu úplně super průvodkyni-věděla toho o zdejším životě strašně moc.
ZA muzeem je ještě jedno menší,kde je expozice včelařství a taky jsou tu panely o Velkých Karlovicích-od jejich vzniku až po dnešek
Z VElkých Karlovic jsme jeli do Karolinky-do Galerie skla.Tady  začal stávkovat foťák,tak fotky nejsou...Z Karolinky do Nového Hrozenkova do muzea.Tady je taky nádherná expozice o životě Valachů,taky výstava o životě  malíře a grafika Antonína Strnadela a hlavně krásné povídání o pastevectví  v Beskydech.Paní průvodkyně o ovečkách ví opravdu hodně.Dověděli jsme se i hodně o zpracování ovčí vlny-od ostříhání oveček až po  pletení ponožek a jiných kousků oblečení.Škoda jen,že muzeum je zastrčené za nákupním střediskem.takové krásné řevěnice a schovají je za betonové monstrum.Chvilku nám trvalo,než jsme to našli-poutač tu sice byl na sloupu u cesty,ale byl rozbitý,tak jsme zas věděli prd.Až po chvilce nás napadlo zajít za obchoďák.
Z Hrozenkova jsme se ještě stavili cestou zpátky na Trojáku,tady jsme si dali pití  a taky udělali asi 3 fotky(se zadařilo...) a jeli jsme domů.
Výlet to byl opravdu krásnýý!!Peťo+Adélko-děkuju!!

1 komentář: