sobota 30. srpna 2014

Zpracování letošní úrody...

Tak jsem dnes vyjímečně byla doma-většinou v sobotu jsem buď v práci nebo u Páji...Musím zpracovat,co se nám urodilo na zahrádce-a protože jsem člověk,co zpracuje OPRAVDU všecko do posledního kousíčku(to se týká i mého tvoření např.na Fleru),tak jsem si dnes MÁKLA!!
včera jsem natrhala plný kýbl rajčat,taky nějaké papriky...co s tím,leča už mám udělaného dost..Tak jsem se dala do vaření kečupu(a musím říct,že je sladký jak med-mňam!!a konzistencec taky super!!)Vařila jsem to na 2 dávky...
takové 2 plné mísy byly rajčat...
rozvařený polotovar před rozmixováním..
hotový kečup..



recept mám už strašně dlouho,poprvé jsem ho vařila na Malé Morávce asi před 25 lety u mojí rodiny.Tady je:
2 kg rajčat,o,25kg jablek
0.5kg paprik
0.25kg cibule,0.25kg cukru,1 dcl octa,3 dkg soli,hřebíček,nové mleté koření,špetka mleté skořice,3 pol.lžíce sladké papriky,2 feferonky,3 stroužky česneku.všecko se to nakrájí,smíchá a uvaří(ocet se dává až poslední-před rozmixováním).Já jsem přidala ještě na kostičky cuketu-bez jadýrek-dostala jsem od Jirky z práce-a jabka od Radka z práce-obojím moc dík!!(to je to,o čem jsem už psala-super kolektiv Osevy)-
pak se to rozmixuje ,propasíruje a dá do skleniček,zavře a steriluje na 85  stupních asi 20 minut.

to ale nebylo to jediné.co jsem dnes dělala.kromě roznosu novin,uvaření oběda,pečení koláče,mě čwekala ještě další práce-děda mi říká-je potřeba očistit zeleninu,jsem to vyryl,mrkev praská..Dopadlo to tak,že mi naši pomohli to udělat(už je to zpracováno v mrazáku)-tímto jim DÍK,jinak jsem asi dnes nešla spat...
Tak první várka letošní zeleniny..ještě taková bude asi ze zbytku,co mám na zahrádce,,

A udělám vám tu chutě:
Měla jsem malý květák(na usmažení by to pro nás bylo málo),tak jsem ho udělala zapečený-co dům dal-uvařila jsem ho doměkka,vymastila kastrol,na květák dala domácí škvarky,na to zeleninu,sůl,pepř,další vrstvu květáku,zase opakovat-navrchu  jsem to zalila rozkvedlanými vajíčky,zapekla...k tomu brambory a rajčatový salát a bylo to SUPER!!a polévka dnes byl králičí vývar se zeleninou,nakrájela jsem do ní i játra na kousíčky..SUPER OBĚD z domácích zdrojů..
Tak co,udělala jsem Vám chutě?

Žádné komentáře:

Okomentovat